Kelime anlamı “Yüce kutuplar”. İçsel hareket sanatıdır. Çin’de ve dünyada her gün milyonlarca insanın parklarda grup ya da bireysel olarak çalıştığı Tai Chi’nin düşünsel kökleri Taocu kadim felsefeye dayanır. Tai Chi’nin yüzyıllar boyunca uygulanıyor olmasında şu üç amaç birincil olmuştur. Etkin sağlık sistemi, evrenle bütünleşme hedefindeki ruhsal gelişim ve içsel savunma sanatı.

Günümüzde çoğunlukla sağlık, uzun ve kaliteli yaşam hedefiyle bir terapi olarak uygulanmakta olan Tai Chi’nin faydaları fiziksel ve zihinseldir. Tam bir gevşeme ve kaslarda olabildiğince yumuşaklık sağlar. Farkındalığı artıran hareketli bir meditasyon yöntemidir. Düzenli Tai Chi çalışmak vücutta daimi akupunktur etkisi yaparak bedenin sahip olduğu iyileştirme potansiyelini harekete geçirir ve uzun vadede yaşam kalitesini artırır. Beden ve ruhun yıllar içinde yitirdirdiklerinin geri kazanımını sağlar. Tai Chi’nin sağaltıcı etkileri tıbbi olarak kanıtlanmıştır. Tai Chi’nin pozitif etkileri kişilerin sanatlarında, mesleklerinde ve diğer uğraşılarında da gelişim olarak göze çarpar.

Tai Chi görünürlüğündeki sadelik, akıcılık ve basitliğin aksine öğrenilmesi sabır gerektiren, sadece soyağacına sahip yetkin bir eğitmenin gözetimi altında zamana yayılarak öğrenilebilen bir sanattır. Çok ileri yaşlarda bile Tai Chi çalışılabilir. Yaş ve sağlık durumu Tai Chi için sınırlayıcı değildir. Tai Chi her zaman makul kalmayı ve asla ekstremlere ulaşmamayı öngören felsefesi sayesinde tüm bedensel çalışmalar içinde uygulanması en güvenli olanıdır ve ileri yaşlara kadar kaliteli ve sağlıklı bir yaşam için etkisi bilimsel olarak kanıtlanmış katkı sağlar. Hiç bir yan etkisi ve riski saptanmamıştır. Tai Chi çalışabilmek için gereken tek şey rahat bir elbisedir.

QIGONG

Qigong’un kelime anlamı “Yaşam Enerjisi Çalışması”. Chi Kung olarak da yazılır. Geleneksel Çin sağlığı koruma ve tedavi yöntemidir. Qigong’un geçmişi 5000 yıl öncesine dayanır. Zihin, nefes ve hareketin uyumlu koordinasyonu ve kombinasyonundan oluşan çok geniş egzersiz sistemidir. Kimi çevrelerce Çin Yogası olarak da tanımlanır. Bu sistemin zamanın testinden başarıyla geçip günümüze ulaşabilmesi şaşırtıcıdır. Ruhsal gelişim, sağlık ve savaş sanatları etkinliği amaçlı çalışılabilir. Durağan ya da hareketli egzersizlerden oluşabilmektedir. Qigong sükuneti, konsantre ve düzenli nefes alıp vermeyle bütünleştiren kişisel düzeyde kararlı bir disiplindir. Her yaştan ve farklı sağlık seviyesindeki insanlar tarafından güvenle uygulanabilir. Batıda zorlukla tedavi edilebilen bazı sorunlarda düzenli Qigong çalışmanın mucizevi sonuçlar verdiği kaydedilmiştir. Her organa özgü çalışmalar olduğu gibi bir çok sağlık sorununun çözümü için Medikal Qigong reçeteleri mevcuttur. Medikal Qigong terapileri genellikle Geleneksel Çin Tıbbı (TCM) ile birlikte uygulanmaktadır.

FAYDALARI

Çi denen hayat enerjisinin vücutta doğal akışını sürdürmesini olanaklı kılar ve bunu motive eder

Böylelikle zaten her tür sorunu kendiliğinden iyileştirme potansiyeli olan vücudumuzun doğasını destekler. Koruyucu sağlık çalışması olduğu gibi aynı
zamanda hastalıkların tedavisinde etkindir.
Bağışıklık sistemini, organları, kas ve kemik sistemini güçlendirir.
Zihinsel sağlığı korur ve güçlendirir.
Sporda ve savunma sanatlarında etkinliği artırır.
Ruhsal aydınlanma, farkındalığı artırma yoludur.

Batı tıbbının zorlukla mücadele ettiği bir çok konuda Tai Chi ve Qigong gibi Çin tıbbı bileşenlerinin çok basit yöntemlerle sonuç alabilmesi bu yöntemlerin batı dünyasında dikkatini çekmiştir. Qigong, akupunktur ve Tai Chi, üniversitelerde her geçen yıl daha fazla araştırmalara konu olmaktadır. Bu yöntemlerin batıda da tamamlayıcı tıp kapsamında uygulanmaya başlamasına şaşmamak gerekir. 1989 yılından bu yana Çin’de resmi olarak kabul görmüş bir tedavi yöntemi olan ve üniversitelerin müfredatına dahil edilen Qigong ve Tai Chi ile ilgili batı dünyasında bir çok bilimsel makale yayınlanmıştır. Qigong çalışmaları dışarıdan bir göz için uygulanması ve sonuçları açısından şaşkınlık yaratacak ölçüde sadelik taşır. Uygulamaları yetkin bir eğitmen gözetiminde olduğu sürece genellikle basittir. Bir hareketi Qigong yapan şey uygulanacak hareketin doğruluğu, hareketin doğru nefes ile koordinasyonu ve çi akışının zihinle yönlendirilmesi ve yönetilmesidir. Bu bakımdan uygulanan hareket konsantrasyon ve farkındalık gerektirir. Kimi açıdan meditatif etkisi olduğu gibi farkındalık hissinin de gelişimini sağlar.

ve Qigong’un klinik olarak pozitif sonuçlar elde edildiği kantılanmış sağlık problemlerinden bazıları şunlardır:

Solunum yolları enfeksiyonları (Astım, bronşit vs.), Gribal enfeksiyonlar ve vücut
direncinin düşmesiyle ve bağışıklık sistemindeki zayıflıklarla ortaya çıkabilen
rahatsızlıklar
Kalp ve dolaşım sistemiyle ilgili problemler
Sindirim sistemi sorunları, obezite ve fazla kilo sorunu
Hormonal dengesizlikten kaynaklı problemler
Yüksek ve düşük tansiyon
Anjin, migren
Her tür bağımlılıklar
Stres ve anksiyete, hafıza ve duyarlılık sorunları
Kas sistemindeki ve eklemlerdeki sorunlar
Denge, esneklik ve güç kaybı sorunları

Harvard Medical School’a göre Tai Chi hayatınız boyunca yapabileceğiniz en iyi 5 egzersizden birisidir.